Fortbildning
Tillbaka

Digitalt lärande - för barn och elever med funktionsnedsättning - Chrome

Aktivitets ID:
140076
Tid:
24 april 2018, kl 13:00 - 16:00
Plats:
Växjö, Specialpedagogiska skolmyndigheten, Insikten, Västra Esplanaden 9 A
Typ av aktivitet:
Tematräff
Målgrupp:
Rektor, Lärare, Lärare i fritidshemSpecialpedagog Speciallärare, Modersmålslärare, Barn- och elevhälsopersonal
Sista anmälningsdag:
2018-04-17
Platser kvar:
3
Pris:
Ingen avgift

Observera att det är försent att anmäla sig till denna aktivitet eftersom sista anmälningsdag har passerat!

Beskrivning

Att anpassa en ChromeBook för elever med funktionsnedsättning kan ge eleven helt nya verktyg och medföra att satta mål nås. Anpassningen kan ske direkt i Chrome eller med stöd av externa applikationer och tillägg.

Ta gärna med din egen, uppdaterade ChromeBook.

Medverkande

Raderad Anställd, Ingmari Svensson, John Hanson

Målgruppsbeskrivning

Personal kopplade till Gymnasie, Grund och Särskolan.

Syfte

Deltagare får möjlighet att i workshopform utforska och anpassa en Chromedator utifrån elevs behov.

Mål

Deltagarna har, genom pedagogiska diskussioner och praktiskt arbete, insikt i hur en Chromedator kan anpassas utifrån elevs behov.

Upplysningar

Upplysningar om innehåll:
Raderad Anställd, ,
John Hanson, john.hanson@spsm.se, 010-473 53 91
Ingmari Svensson, ingmari.svensson@spsm.se, 010-473 50 86

Supportärenden:
Kontakt med support

Övrigt

Kursanmälan görs personligt med namn och kontaktuppgifter. Efter sista anmälningsdag skickas bekräftelse via e-post. Vid eventuell överanmälning görs ett urval.

Vid felaktiga uppgifter garanteras inte att information om kursplats och inloggning i fortbildningssystemet når rätt person. Efter att kursanmälan inkommit skickas det ut inloggningsuppgifter till "min sida". Här finns dina kontaktuppgifter och information om aktiviteter du deltar i.

Observera! Vid förhinder att delta ska avbokning ske före kursstart. Boka av kursplats, se kursinformation eller glömt inloggningsuppgifter! se http://www.spsm.se/fortbildning