Kursen är stängd och deltagarna har nu endast läsbehörighet.
Skolan har ett särskilt ansvar för de elever som av olika anledningar har svårigheter att nå målen för sin utbildning. Kursen kommer i huvudsak handla om vilka stödinsatser i form av extra anpassningar som behövs för att elever med språkstörning ska beredas möjligheter att nå kunskapskraven och i övrigt utvecklas så långt som möjligt inom ramen för läroplanen.
Teman som ingår är:
Typisk språkutveckling
Vad är språkstörning
Samvariation
Pedagogisk kartläggning
Ledning och stimulans
It i lärandet
Erfarenhetsutbyte - kollegialt lärande utifrån given arbetsuppgift dag 1
Extra anpassningar och särskilt stöd
Bedömning och betyg
Undantagsbestämmelsen
Isabel Sandström
Lärare, Pedagoger, Speciallärare, Specialpedagoger.
Som deltagare får du grundläggande kunskap om språkstörning och vilka konsekvenser det han få för lärandet.
Efter avslutad kurs har du som deltagare grundläggande kunskap om:
- Pedagogiska konsekvenser av språkstörning
- att uppmärksamma och analysera behov hos elever med språkstörning
- att anpassa och ge adekvat stöd i undervisningen, från planering till bedömning.
Upplysningar om innehåll: Isabel Sandström, isabel.sandstrom@spsm.se, 010-4735436
Supportärenden: Kontakt med support
Kaffe: Ingår
Till toppen