Kursen är stängd och deltagarna har nu endast läsbehörighet.
Kursens innehåll fokuserar på styrdokument, didaktik, tillgängliga lärmiljöer, delaktighet och aktuell forskning inom såväl medicin som didaktik. De två kursdagarna handlar om hur du kan utforma tillgängliga lärmiljöer för barn och elever med hörselnedsättning. Stort utrymme ges för reflekterande samtal där möjlighet ges att göra kopplingar till din egen praktik.
Kursdag 1 består av en heldag, där uppgiften som ska utföras mellan träffarna gås igenom och delas ut.
Kursdag 2 består av en halvdag, där kursuppgiften utgör ett viktigt underlag.
Jenny-Anne Timåker, Johanna Fredman
Förskollärare, lärare och fritidspedagoger.
Syftet med kursen är att du som deltagare ökar din kompetens att skapa goda förutsättningar för barnens utveckling och lärande samt förbättrade kunskapsresultat för eleverna.
Målet med kursen är att du:
- Konkret har upplevt hur det kan vara att ha en hörselnedsättning i en lärandeaktivitet.
- Har ökad förmåga att utforma en tillgänglig lärmiljö för barn och elever med hörselnedsättning.
- Har ökad kunskap utifrån ett medicinskt perspektiv för att kunna motverka och kompensera för konsekvenser av hörselnedsättningen i utformandet av lärmiljön.
Döv – hörselnedsättning
Upplysningar om innehåll: Jenny-Anne Timåker, jenny-anne.timaker@spsm.se, 010-473 5005 Johanna Fredman, johanna.fredman@spsm.se, 0104735408
Supportärenden: Kontakt med support
Kaffe: Ingår
Till toppen