Kursen är stängd och deltagarna har nu endast läsbehörighet.
Vad innebär tillgänglighet för nyanlända elever?
Många nyanlända elever är i behov av extra anpassningar i början av sin skolgång i Sverige. Vad gagnar just din elevs pedagogiska utveckling? Hur kan du som pedagog använda extra anpassningar och tillgänglighetsmodellen för att skapa en lärmiljö som möter elevens behov?
Under dagen presenteras SPSM:s stödmaterial med tonvikt på extra anpassningar och tillgänglighetsmodell. Deltagarna kommer att diskutera exempel på några fiktiva kartläggningar och arbeta konkret utifrån Tillgänglighetsmodellen.
Rekommenderad litteratur inför tematräffen:
Stödmaterial om extra anpassningar (SPSM)
Skolans arbete med extra anpassningar (Skolinspektionen)
Gunilla Fällman, Auli Skoglund Poussu, Denho Özmen
Lärare i svenska som andraspråk.
Syftet är att du som deltagare ökar din förståelse för hur du kan utveckla en tillgänglig lärmiljö för nyanlända elever genom Stödmaterial för extra anpassningar och Tillgänglighetsmodellen. Du får även möjlighet att utbyta erfarenheter med andra kursdeltagare.
Efter avslutad tematräff har du som deltagare:
Övergripande
Upplysningar om innehåll: Gunilla Fällman, gunilla.fallman@spsm.se, 010-473 55 93 Denho Özmen, denho.ozmen@spsm.se, 0730711688 Auli Skoglund Poussu, auli.skoglund-poussu@spsm.se, 010-473 54 69
Supportärenden: Kontakt med support
Kaffe: Ingår
Till toppen